نهضت صلوات : از بهترین راه های خدمت به امام مهدی عج

بسم الله الرحمن الرحیم

مَا فِی الْمِیزَانِ شَیْ ءٌ أَثْقَلَ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

هیچ چیز در میزان عمل سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست. (کافی؛ج2؛ص494)

«یکی از بهترین برنامه های معنوی برای یاری کردن امام زمان علیه السلام در اِکثار ذکر شریف” صلوات” است!» اما به این ترتیب که اولا روزی کمتر از 1000 صلوات نفرستیم و ثانیا صلوات های ما همراه با وضو و نشاط و علاقه ی قلبی باشد.
حال برخی از اسرار و آثار صلوات را عرض می کنم و چنانچه در هر قسمتی نیاز به توضیح بود انشاالله درخدمت خواهیم بود:

صلوات ، اتصال به شبکه ولایت

1. یکی از اسرار مهم وآثار بزرگ 1000 صلوات دراین است که دست امام زمان عجل الله تعالی فرجه برای تصرف در زندگی ما باز تر می شود. درواقع شیعه ای که هرروز 1000 صلوات تقدیم امام کند، مجاری ملکوت، وراه های ارتباطی خودش با امام را باز تر خواهد کرد؛ وپس از مدتی مقاومت بر ادامه ی این ذکر، انشاالله، خود به شبکه ی ولایت الهی متصل خواهد شد؛ واین مطلب کوچکی نیست.

صلوات، ذکر خدا و ملائکه

2. تاحال دقت کردید: تنها ذکری که خود خداوند دائما میفرستد چیست؟ بله، ذکر صلوات است که هم خداوند دائما میفرستد و هم تمام ملائکه، در این ذکر، خداوند متعال را همراهی می کنند: «ان الله وملائکته یصلون علی النبی». می دانید که فعل مضارع دلالت بر دوام دارد . یصلون یعنی دائم صلوات می فرستند. البته حقیقت صلوات منحصر در همین ذکری که ما بلدیم نیست. صلوات در هر مرتبه ودر عالمی شکل و روش خاص خودش را دارد، اما به هرترتیب خداوند به مومنین هم دستور می دهد: « یاایهاالذین امنوا صلوا علیه وسلموا تسلیما» . یعنی اگر شما هم واقعا مومن هستید، مثل تمام ملائکه، خداوند را در این ذکر، همراهی و یاری کنید؛

منتظر نباشیم که حتما اول اسرار و فواید آن را بفهمیم وبعد عمل کنیم؛ که اگر این طور باشد، دیگر ایمان و تسلیم معنا نمی دهد (سلموا تسلیما!!). اصلا دنیا زیاد جای فهمیدن نیست. اگر می خواهیم بفهمیم باید دنبال ملائکه و اولیای خدا راه بیفتیم ، عمل کنیم؛ تا کم کم افق های ملکوت، برای ما باز بشود و خودمان ببینیم (اعملوا لعلکم تعلمون! عمل کنید شاید بفهمید ـ امیرالمومنین صلواة الله وسلامه علیه) …

صلوات، حلقه ی مفقوده ی نظام ولایت الهی

3. همین قدر توجه داشته باشیم که: شرکت در نهضت صلوات، در واقع، موجب پیوستن به شبکه ی سراسری ملائکه و جنود الهی ست.[1] این جنود الهی در آسمان ها و عوالم فراناسوت تکمیل است؛ وقتی می فرماید“ان الله وملائکته یصلون”؛ یعنی تمام هاهوت، تمام لاهوت، تمام ملکوت، عرش، کرسی، بیت المعمور،..همه وهمه در اتصال به شبکه ی ولایت اند؛ و همه ی حلقه های عوامل هستی بر مدار «ولایت انسان کامل»، تکمیل شده است اما وتنها در حلقه ی ناسوتی زمین است که می بایست چنین نهضتی ایجاد شود؛ ودر واقع تنها حلقه ی مفقوده ی نظام ولایت الهی، در همین عالم ناسوت می باشد..(همچنین توجه داشته باشید که ظهور امام زمان علیه السلام نیز درگرو تکمیل همین کادر زمینی ونیروی انسانی جنود یادشده است؛ واین مطلب بسیار مهمی ست.)

حداقل هزار صلوات در روز

4. یکی از اولیای الهی، به نام مرحوم” قدرت الله لطیفی”، که تشرفات او خدمت امام زمان علیه السلام، برای چندین تن از مراجع تقلید (از جمله برای امام راحل، آیة الله وحید وآیة الله صافی) ثابت شده، معتقدند: کسی که روزی 1000صلوات در هرروز نفرستد نمی تواند شیعه بشود! ( یعنی نهایتا در درجات محبت می ماند .) (اگر می خواهید با قدرت الله لطیفی نسب بیشتر آشنا شوید اینجا کلیک کنید.)

صلوات راه مودت اهل بیت علیهم السلام

5 دراین مطلب هم عنایت بفرمایید: قرآن کریم یکجا می فرماید” بگو من هیچ مزدی نمی خواهم” . درجای دیگر می فرماید: “اگر مزدی بخواهم صرفا برای خود شماست” (ماسالتکم من اجر فهو لکم) بعد در آیه ی دیگر دقت کنید که می فرماید “این اجری که می خواهم مخصوص کسانی ست که می خواهند راهی به سوی پروردگار خود پیداکنند، ” الامن شاء ان یتخذالی ربه سبیلا” خب! این راه چیست؟

این مزد که همان راه به سوی پروردگاراست چیست؟ این جاست که در سوره ی شوری، این راه واین مزد را این طور معرفی می کند: «قل لااسالکم علیه اجرا الاالمودة فی القربی»! بسیار خوب، پس مودت با اهلبیت علیهم السلام، مزد دین، و تنها راه بسوی خداوند متعال و ملکوت اعلا ست؛ اما حالا این مودت را چه طور باید عملی کرد؟ راهکارش چیست؟… دقیقا این جاست که خداوند متعال و همه ی ملائکه، یکی از اولین راهکارهای این مودت را به ما یاد می دهند :

ان الله وملائکته یصلون علی النبی یاایهاالذین امنوا صلوا علیه وسلموا تسلیما (سوره احزاب)

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

******

صلوات به همراه سوره یس

همچنین به گفتل برخی از اهل ذکر، تلاوتِ با حضور قلب سوره ی مبارکه ی یاسین، هدیه به حضرت صدیقه ی طاهره صلواة الله وسلامه علیها، همراه با 14 صلوت قبل و 14 صلوات بعد از تلاوت، خصوصا صبح ها، قدرت و قابلیت های معنوی شیعه را زیاد کرده، و بسیاری بلاها وبدی ها را نیزدفع می کند. انشاالله.


1. “انسان کامل” محور خلقت الهی وغایت آفرینش محسوب میشود، لذا تمام کشش و کوشش و تپش همه ی موجودات عالم به طور تکوینی (طوعا او کرها)، بر محور انسان کامل، و به سوی و سود او خواهد بود.

درباره‌ی مهدی مشکات بیاتی

مهدی مشکات بیاتی یکی از پژوهشگران فعال در زمینه ی مهدویت و آخرالزمان می باشد. عمده ی تلاش های علمی او پیرامون موضوع تمدن مهدوی یا تمدن اسلامی صورت گرفته است. ایشان علاوه بر فعالیت های پژوهشی دارای طبع شعر نیز هستند. اشعار ایشان موضوعات مختلفی از قبیل مهدویت و سبک زندگی را دربر می گیرد. (کلیه مطالب این سایت توسط مدیر بارگذاری می شود.)

همچنین ببینید

پیشگویی آینده جهان از زبان شاهدان برزخ

پیشگویی آینده جهان از زبان شاهدان برزخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *